Вниз

НАВЧАЛЬНИЙ ФОРУМ З ІНОЗЕМНИХ МОВ

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » НАВЧАЛЬНИЙ ФОРУМ З ІНОЗЕМНИХ МОВ » Робочий зошит » Компетентності (Стаття)


Компетентності (Стаття)

Сообщений 1 страница 21 из 21

1

компетентність - динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, яка визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання на певному рівні вищої освіти;
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про вищу освіту
Редакція від 01.01.2018
http://qps.ru/gydlz

0

2

Останні політичні події ще раз підкреслили прагнення великої частини
українського
суспільства, і освітян не в останню чергу, долучитися до євро-
пейської спільноти. Країна потребує ґрунтовних трансформацій, щоб позбу-
тися залишкових пострадянських практик (БР) с.17
З часу Революції гідності 2014 року в Україні спостерігається значне збіль-
шення потреби у більш досконалому володінні англійською мовою, адже
завдяки цьому можна взаємодіяти, ділитися досвідом та вчитися від зовніш-
нього світу. Цей процес зачепив управлінців, викладачів і суспільство в ціло-
му, (БР с.12)

Род Болайто та Річард Вест. Інтернаціоналізація українських університетів у розрізі англійської
мови: Проект «Англійська мова для університетів» – К.:«Видавництво «Сталь», 2017. — 154 с.

0

3

21.Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-
ориентированной парадигмы образования // Ученик в
общеобразовательной школе. – М.: ИОСО РАО, 2002. – с.135-157.

6.Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая
основа компетентностного подхода в образовании / Труды
методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы,
задачи, перспективы», Москва: Исследовательский центр проблем
качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с. [Електронний ресурс]. –
http://rc.edu.ru/rc/ bologna/works/zimnaya_l_sod.pdf

0

4

Key words: competense, competence, knowledge, abilities, skills.

0

5

Леонтян М. А. Поняття "компетенція" і "компетентність" у теорії освіти / М. А. Леонтян // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер. : Педагогіка. Вип. 176, Том 188. С.- 73-75
Компетентність, на нашу думку, є результатом набуття компетенцій. Компетентність має складовий елемент готовності до виконання поставленої задачі, а також включає в своє поняття елементи особистісних характеристик людини (мобільності, ініціативності тощо).На нашу думку слід розрізняти поняття «компетенція» і «компетентність», оскільки компетентність, на відміну від компетенції (що містить в собі ключові поняття «знання», «уміння» та «навички» та ін.), які передбачають дію людини за стандартною ситуацією, має в собі елемент готовності до ситуації через особистісну характеристику людини, через перехід від якості знання до якості діяльності, яка може бути нестандартною. І тому за своєю суттю поняття «компетентність» є значно ширшим від поняття «компетенція». (с.75)

0

6

Для висновку

Сьогодні також немає сумніву в тому, що компетентнісний підхід – не лише один з
тих чинників, що сприяють модернізації змісту освіти. Слід зазначити, що він лише до#
повнює ту низку освітніх інновацій і класичних підходів, що допомагають освітянам
гармонійно поєднувати позитивний досвід для реалізації сучасних освітніх цілей. (с.4)
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи:
Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В.Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –112 с.

Трансформаційні процеси, що відбуваються сьогодні в житті суспільства, стосу#
ються всіх сфер його діяльності й існування, зокрема освітньої сфери як основополож#
ної компоненти формування світогляду особистості. Швидкий розвиток прогресу,
практично некерований та непрогнозований процес суспільних переворотів, розпаду
держав і змін геополітичної карти світу, наукових винаходів та їх впровадження в життя
вплинули на вимоги, що стоять перед освітніми системами останніх десятиліть. (с.5)

Ключові компетентності – це багатовимірне утворення, що належать до загальнога#
лузевого змісту освітніх стандартів та є спеціально структурованим комплексом якостей
особистості, що дають змогу ефективно брати участь у багатьох соціальних сферах і які
роблять внесок у розвиток якості суспільства та особистого успіху, що можуть бути за#
стосованими в багатьох життєвих сферах. Ключові компетентності становлять основний
набір найзагальніших понять, які мають бути деталізованими в комплексі знань, умінь,
навичок, цінностей і відношень за навчальними галузями та життєвими сферами шко#
лярів. Ключові компетентності за своїм характером є наскрізними і їх слід досягати в
процесі навчання через усі без винятку предмети та виховні заходи.
Компетентність – це інтегрована характеристика якості особистості, результатив#
ний блок, сформований через досвід, знання, вміння, ставлення, поведінкові реакції.
Компетентність побудована на комбінації взаємовідповідних пізнавальних відно#
шень і практичних навичок, цінностей, емоцій, поведінкових компонентів, знань та
вмінь, всього того, що можна мобілізувати для активної дії.
Компетенція – об’єктивна категорія, суспільно визнаний рівень знань, умінь, нави#
чок, ставлень тощо у певній сфері діяльності людини як абстрактного носія.
Предметна компетенція – це сукупність знань, умінь та характерних рис у межах
предмета, що дозволяє особистості виконувати певні дії через власне ставлення. (с.92)

0

7

Кобзева

настоящее время тема компетентностного подхода
в системе высшего технического образования ста-
новится принципиально важной и активно обсуждаемой.
Это связано с тем, что она включает новую образова-
тельную парадигму, вектор которой направлен в сторону
гуманизации.

0

8

Компетентність – динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, яка визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання на певному рівні вищої освіти. - Інтегральна компетентність – узагальнений опис кваліфікаційного рівня, який виражає основні компетентністні характеристики рівня щодо навчання та/або професійної діяльності. - Загальні компетентності – універсальні компетентності, що не залежать від предметної області, але важливі для успішної подальшої професійної та соціальної діяльності здобувача в різних галузях та для його особистісного розвитку. - Спеціальні (фахові, предметні) компетентності – компетентності, що залежать від предметної області, та є важливими для успішної професійної діяльності за певною спеціальністю. (с.4)

Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти Схвалено
сектором вищої освіти
Науково-методичної Ради
Міністерства освіти і науки України
протокол від 29.03.2016 № 3 (29с.)

Ключові компетентності – це багатовимірне утворення, що належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів та є спеціально структурованим комплексом якостей особистості. Ключові компетентності становлять основний набір найзагальніших понять, які мають бути деталізованими в комплексі знань, умінь, навичок, цінностей і відношень за навчальними галузями. Ключові компетентності за своїм характером є наскрізними і їх слід досягати в процесі навчання через усі без винятку предмети та виховні заходи. (овчарук, с.92)

0

9

Волощук с.34-38
НАУКОВІ ЗАПИСКИ НДУ ім. М. ГОГОЛЯ
34
УДК 399.34
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ВНЗ:
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД
Волощук І. П.
Звідси випливає, що методологіч-
ним орієнтиром такого цільового навчання є так само компетентнісний підхід,
сутність якого полягає у формуванні компетентностей, які забезпечують фахівцю
успішну професійну діяльність. Спираючись на систему європейської вищої
освіти [5], результати навчання розуміються як:с.34

0

10

Ключевые компетенции – новая парадигма результата современного образования
  Зимняя Ирина Алексеевна, докт. психол. наук, академик РАО, г.Москва
http://www.eidos.ru/journal/2006/0505.htm

0

11

Буняева Л.М. Компетентностный подход в обучении иностранному языку [электронный ресурс] : Режим доступу : http://www.imc-new.com/index.php/teachi … 9-06-21-56 Дата звернення 21.01.2018

http://qps.ru/BOT3W

0

12

В образовании Европейского сообщества придается особое значение следующим ключевым компетенциям:

социальная компетентность (способность взять на себя ответственность, совместно вырабатывать решение и участвовать в его реализации, толерантность к разным этнокультурам и религиям, проявление сопряженности личных интересов с п отребностями предприятия и общества);
коммуникативная компетенция (владение технологиями устного и письменного общения на разных языках, в т. ч. и компьютерного программирования);
социально-информационная компетенция (владение информационными технологиями и критическое отношение к социальной информации, распространяемой СМИ);
когнитивная (персональная) компетенция (готовность к постоянному повышению образовательного уровня, потребность в актуализации и реализации своего личностного потенциала, способность самостоятельно приобретать новые знания и умения, способность к саморазвитию);
межкультурные компетенции;
компетентность в сфере самостоятельной познавательной деятельности
специальная компетенция (подготовленность к самостоятельному выполнению профессиональных действий, оценке результатов своего труда).

Шагиева С.М. ФОРМИРОВАНИЕ КЛЮЧЕВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА // Современные наукоемкие технологии. – 2009. – № 4. – С. 57-58;

0

13

Деякі аспекти навчання та вивчення іноземних мов у світлі Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти
Людмила ЛЮЛЬКА,
доктор філософії в галузі соціології, доцент кафедри теорії та практики перекладу, заст. зав. кафедри іноземних мов Українсько-Південно-Африканського інституту політичного лідерства та лінгвістики ім. Нельсона Мандели МАУП
http://qps.ru/N3ajg

0

14

Отже, компетентність – це здатність особи вирішувати виробничі завдання конкретної організації, а компетенція – стандарти поведінки, які забезпечують цю здатність.

Головань М.С.КОМПЕТЕНЦІЯ ТА КОМПЕТЕНТНІСТЬ:
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТЬ
http://qps.ru/ekldJ

0

15

Сьогодні відбувається реформування навчального процесу в вузах України відповідно із загальноєвропейськими вимогами до якості освіти: інформатизація освітнього простору, інтеграційні процеси в сучасній вітчизняній освіті, налагодження українськими ВНЗ співпраці з європейським навчальними закладами в сфері навчальної та наукової діяльності, студентські міжнародні обміни, можливість здобуття другої вищої освіти та навчання за магістерськими програмами за кордоном.
В умовах реформування вищої школи мають змінюватися також і освітні технології викладання іноземних мов.
Скуратівська М.О. СУЧАСНІ МЕТОДИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ УКРАЇНИ
Рубрика: Соціум. Наука. Культурa, Філологічні науки

http://qps.ru/7Y5Gl

0

16

(Лист МОН від 11.03.2015 року «Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін».
Роз’яснення та рекомендації
щодо реалізації наказу Міністерства освіти і науки від 26 січня 2015 року
№ 47 «Про особливості формування навчальних планів на 2015/2016 навчальний рік» та окремих норм Закону України «Про вищу освіту» Додаток до листа МОН від 13.03.2015 № 1/9-126

0

17

компетентність - динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, яка визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання на певному рівні вищої освіти;
http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

0

18

http://www.imc-new.com/index.php/teachi … 9-06-21-56
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ

Головань
http://www.pandia.org/text/79/473/9989.php

Скуратівська
http://intkonf.org/skurativska-mo-vikla … -internet/

0

19

За проектом Tuning Європейської комісії [5] компетентність – це динамічна
комбінація знань, розуміння, умінь, цінностей, особистісних якостей, що
описують результати навчання за навчальною програмою. (Волощук)

5.Tuning, Educational Structures in Europe [Електронний ресурс] // Learning
outcomes. Competences. Methodology. – 2001–2009. – Режим доступу:
www. Relintdeusto /Tuning Project. – Назва з екрана.

0

20

Перелік використаних джерел:

1. Р. Болайто, Р. Вест. Інтернаціоналізація українських університетів у розрізі англійської мови: Проект «Англійська мова для університетів» – К.:«Видавництво «Сталь», 2017. — 154 с.
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. вид. доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. — К.: Ленвіт, 2003. — 273 с.
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В.Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –112 с.
4. Лейко  С.В. Поняття «компетенція» та «компетентність»: Теоретичний аналіз // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 4. - С. 128-135.
5. Леонтян М. А. Поняття "компетенція" і "компетентність" у теорії освіти // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер. : Педагогіка. Вип. 176, Том 188. С.- 73-75
6. Про затвердження та введення в дію Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти // Наказ МОН України  від 01.06.2016 № 600.  - Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
7. Скуратівська М.О. Сучасні методи та технології викладання іноземних мов у вищій школі України. ХІV Міжнародна наукова інтернет-конференція: Сучасний соціокультурний простір, 2017 // Філологічні науки: Соціум. Наука. Культура. - Режимдоступу: http://intkonf.org/skurativska-mo-vikla … -internet/
8. Теоретико-методичні засади розроблення освітніх програм:  Методичний посібник / Л.А.Раскола, О.М.Ружицька, за ред. О.В.Запорожченко, В.М.Хмарський. – Одеса: Одеський національний університет ім. І.І.Мечникова, 2016. – 68с.
9. Хуторской А.В. Образовательные компетенции и методология дидактики. К 90-летию со дня рождения В.В. Краевского// Конф-я «Методология педагогики в контексте современного научного знания». М,: Институт образования человека, 22 сентября 2016. – 17с.
10. Tuning, Educational Structures in Europe [Електронний ресурс] // Learning
outcomes. Competences. Methodology. – 2001–2009. – Режим доступу:
www. Relintdeusto /Tuning Project. – Назва з екрана.

0

21

Відправила 2-гу статтю. Треба зробити англійський текст - назва статті, анотація. Ключові слова я написала англ.
Викає питання у написанні прізвищ Ванівська, Малиновська. У трансліті буквосполучення "сь" передається через апостроф. Хоча державна міграйна служба подає це буквосполучення без апострофа. Знаю, що напр. вид-во нашого "Наукового вісника" проти апострофа у прізвищах. Мені якось одного разу телефонували з цього приводу, я сказала. щоб залишили у моєму прізвищі апостроф. Не зна, але мені видається, що буквосполучення "сь" якраз і передає це пом"якшення у прізвищі. яке, власне, і повинно бути, саме з пом"якшення і вимовляється в усному мовленні. Коротше кажучи, дивіться, читайте...)))
Тільки прошу перед відправленням цих двох статей у вид-во, мені сказати, щоб я ще раз подивилась ці статті - "свіжим оком". Бо зараз вже настільки втомлена, що всеодно можу не побачити опечаток.

0

Похожие темы


Вы здесь » НАВЧАЛЬНИЙ ФОРУМ З ІНОЗЕМНИХ МОВ » Робочий зошит » Компетентності (Стаття)